Nusna's Blog
Entries Owner
Musafir dunia.
✿ Tuesday, June 18, 2013 ✿ 0 Comment (s)
Semoga langkahku menujuMu takkan pernah terhenti.
Meski aku jauh tersasar, janganlah Engkau murka padaku.
Tanpaku Kau masih Tuhan, tanpaMu aku bukan sesiapa.
Derap langkah yang diatur terkadang menjauh pergi dariMu
Namun di hati hanya Engkau yang ku harap menghiasi diri

Ketukan cinta manusia terkadang membuatku alpa,
Namun Kau masih setia mencintai diri ini.
Oh hati, janganlah buta menilai cinta hakiki.
Sesungguhnya sebenar benar cinta ialah yang memimpinmu ke syurga.

Dalam tawa, aku melupakan
Dalam hiba, aku memohon
Namun setiap detik dan waktu hidupku Kau tetap mengingatiku

Ya, Tuhan.
Moga ada ruang pengampunan untuk semua khilafku.
Kerapkali aku gagal mengerti apa itu syukur.
Meminta dan terus meminta lebih.
Sedangkan nikmat yang ada telah cukup buat diri.

Hari berlalu dan terus berlalu.
Sangat mendekatkanku dengan pertemuan denganMu.
Semoga nafas terakhir yang dihela oleh diri membawa seribu erti untuk bekal di alam sana.

Tuhan, sesungguhnya akulah pendosa tanpa noktah. 
Namun ku yakini, pengampunan dan rahmatMu mengatasi segalanya.



                               
                                                                       ^Nusna


Dashboard Follow

Nusna's



"Quiet people have the loudest mind"

◕ Entries ◕


◕ Comment ◕

*


*